Oferta

MAMO, TATO, NAUCZYCIELU

  • Mam problem z wymową, nikt mnie nie rozumie
  • Nie potrafię czytać i pisać
  • Mam problemy z pisaniem i rysowaniem
  • Nie potrafię się skoncentrować
  • Nikt się nie chce ze mną bawić
  • Potykam się o własne nogi, nie potrafię skakać, jeździć na rowerze, grać w piłkę
  • Biję inne dzieci, bo nikt mnie nie rozumie
  • Nie potrafię wiązać sznurówek, zapinać guzików.
  • Nie czuję się dobrze, kiedy podróżuję samochodem, statkiem, samolotem
  • Jestem nadmiernie pobudzony albo wycofany i nieśmiały,
  • Nie rozumiem żartów swoich kolegów
  • Boję się wystąpień publicznych, zacinam się i jąkam
  • Słyszę, ale nie reaguję tak szybko na polecenia jak inne dzieci
  • Nie słyszę zupełnie lub słyszę tylko częściowo
  • Mam chrypkę i często boli mnie gardło.
  • Nie lubię jeść
  • Jestem do niczego……

 

Te komunikaty to słowa dzieci, które zmagają się z problemami opisanymi powyżej. Nie bądźmy obojętni i pomóżmy naszym pociechom przywrócić harmonijny rozwój, który poprawi ich funkcjonowanie oraz relacje społeczne.

Mając świadomość, że masaż to najlepsza forma relaksu dla osób zestresowanych i żyjących w ciągłym pośpiechu, pomaga ukoić ciało i duszę, a przy tym ulżyć zmęczonym mięśniom i poprawić elastyczność i wygląd skóry, proponujemy Państwu:

  • relaksacyjny masaż całego ciała – masaż relaksacyjny pobudza mięśnie, skórę i układ krążenia, a zarazem wspaniale oddziałuje na układ nerwowy – równoważy wysyłane przez ciało negatywne reakcje na stres, likwiduje mimowolne napięcie mięśni, przywraca prawidłowy rytm serca , właściwe krążenie i ciśnienie krwi, a nawet pomaga w walce z bezsennością. Wykorzystuje się do tego oliwki lub balsamy
  • relaksacyjny masaż częściowy – plecy
  • masaż bańką chińską – masaż pleców bańką chińską stosowany jest od wieków w medycynie chińskiej. Jest wykonywany za pomocą gumowej bańki chińskiej, a zasada jego działania oparta jest na efekcie zastosowania podciśnienia. Dzięki silnemu przekrwieniu i rozgrzaniu masowanych tkanek szybko i skutecznie likwiduje napięcie mięśni i ból kręgosłupa oraz ma działanie detoksykacyjne. Poprawia ogólny stan zdrowia i krążenie energii w ciele. Przynosi ulgę i ukojenie w przypadku osób przemęczonych, zestresowanych oraz prowadzących siedzący tryb życia.
  • masaż bańką chińską antycellulitowy – masaż ten pobudza krążenie krwi i płynów ustrojowych, pomaga pozbyć się zbędnych produktów przemiany materii oraz toksyn z organizmu. Poprzez intensywną stymulację tkanki podskórnej oraz efekt drenażu limfatycznego modeluje sylwetkę i zwalcza cellulit a także wyraźnie poprawia stan mało elastycznej skóry. Stosuje się go w okolicach problematycznych tj. brzuch, uda, pośladki. W celu osiągnięcia efektów powinien być wykonywany w serii ok. 10 zabiegów.
  • masaż antycellulitowy klasyczny – masaż ten pobudza skórę do właściwego funkcjonowania zwalczając pokłady toksyn i cellulit. Powoduje stymulowanie krążenia w drobnych naczyniach krwionośnych oraz limfatycznych. Zmniejsza zastoje limfatyczne oraz wysięki, usuwa szkodliwe produkty przemiany materii, oczyszcza organizm z toksyn. Poprawia natlenienie i odżywianie komórkowe. W efekcie regeneruje i uelastycznia tkankę łączną, zwiększa napięcie skóry. Staje się ona gładsza, bardziej jędrna i sprężysta. Skóra po masażu promieniuje świeżością i witalnością.

Na masaże zaprasza mgr Izabela Stalbowska – która ukończyła: studia I stopnia z fizjoterapii i odnowy biologicznej; studia II stopnia z fizjoterapii. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach . Uczestniczyła w szkoleniach specjalistycznych: „Kręgosłup-Osteopatyczna diagnostyka i leczenie” Moduł I i II(kręgosłup lędźwiowy i miednica), Moduł III (kręgosłup piersiowy i jama brzuszna), Moduł IV Kręgosłup szyjny cz. 1 i 2; kurs Terapii Manualnej „Kończyna górna – kręgosłup I (OW1)”; szkolenie: Neurorehabilitacja chodu u pacjentów po ogniskowym uszkodzeniu mózgu; kurs podstawowy koncepcji PNF Proprioceptive Neuromuscular Facilitation (M. Knott Concept).

Psychodietetyka

 

Psycholog o specjalności psychodietetyki  pracuje z  klientem nad psychologicznymi barierami na drodze do osiągnięcia satysfakcjonującej masy ciała i zdrowego stylu życia. Praca nad motywacją i obrazem ciała pomaga w zmianie nawyków żywieniowych. Pomoc psychodietetyka wskazana jest dla osób pragnących uzyskać odpowiednią masę ciała, nie akceptujących własnej sylwetki, podjadających bez odczuwania głodu. W obszarze poradnictwa psychodietetycznego proponujemy konsultacje, zajęcia/spotkania w grupie oraz cykl spotkań, których celem jest kształtowanie zdrowego stylu życia młodych osób i ich rodzin.

 Cele do realizacji:

  • Identyfikowanie przyczyn psychologicznych, środowiskowych, genetycznych i żywieniowych, powstania nadwagi lub otyłości u dzieci i dorosłych.
  • Pomoc psychologiczna dotyczy kształtowania postaw i rozwoju umiejętności w takich obszarach jak: podnoszenie świadomości, motywacja do zmiany​​, samokontrola​​, konstruktywne wyrażanie emocji​​, radzenie sobie ze stresem, asertywność, planowanie i osiąganie celów​​, błędne przekonania​​, pozytywna autoprezentacja.​​​​​
  • Kształtowanie prozdrowotnych nawyków żywieniowych.
  • Wspieranie w procesie zmiany oraz zachęcanie do wprowadzenia prozdrowotnego stylu życia całej rodzinie.

 Forma pracy:

  • Konsultacje indywidualne

Dwa/trzy spotkania z psychologiem, psychodietetykiem o charakterze diagnostycznym. Wywiad psychologiczny umożliwia właściwy dobór grupy, bądź pracy indywidualnej. W oparciu o zebrane informacje omawiany jest indywidualny plan pomocy, dotyczący m. in. formy i częstotliwości spotkań oraz zakres udziału rodzica dziecka w spotkaniach.

  • Zajęcia/spotkania w grupie

W spotkaniach uczestniczą osoby chcące zmienić swój styl życia, osoby mające trudności w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, rodzice dzieci z trudnościami w odżywianiu. Zajęcia mają na celu tworzenie i wykorzystanie grupy wsparcia dla wzmocnienia działań służących trwałej zmianie zachowań zdrowotnych.

  • Spotkania psychoedukacyjne w formie wykładów i warsztatów

W radzeniu sobie z różnymi problemami, istotnym czynnikiem jest wiedza. Przede wszystkim wiedza na temat samego siebie: wartości, potrzeby, cele, obraz własnego ciała, sposób reagowania w sytuacjach trudnych, relacje interpersonalne oraz przekonania, wyobrażenia, nastawienie, nawyki.

Spotkania kameralne, grupa max 8 osób

Cennik:

  • Konsultacja psychologiczna/ psychodietetyczna, 50 min. 80 zł
  • Zajęcia grupowe,  60min. (min 3 osoby) 40zł osoba 
  • Zajęcia grupowe,  90min. (min 3 osoby)60 zł osoba 

Trening słuchowy metodą Warnkego jest uznaną na całym świecie metodą diagnostyczno-terapeutyczną skierowaną między innymi do dzieci z dysleksją, wykazujących trudności w nauce czytania i pisania.  Metoda ta jest również doskonałym wsparciem terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD) oraz terapii zaburzeń mowy. Z powodzeniem trening jest wykorzystywana nie tylko w terapii dzieci, ale także w rehabilitacji osób dorosłych z afazją.

 

Celem terapii jest kształtowanie i automatyzacja przetwarzania spostrzeżeń wzrokowych, słuchowych i umiejętności motorycznych oraz trening lateralizacji określonych funkcji, co realizowane jest przez systematyczne wykonywanie ćwiczeń z wykorzystaniem przenośnego urządzenia, tzw. Brain-Boy. Dzięki temu materiał terapeutyczny jest atrakcyjny i ma szerokie zastoso­wanie. Zadania różnią się od dotychczas stosowanych przy tego typu trudnościach rozwojowych, trening nie jest zatem dla dziecka zbytnim obciążeniem.

 

Na terapię metodą Warnkego zapraszamy dzieci  (od 8 roku życia) oraz osoby dorosłe, które wykazują trudności w zakresie:

– pisania
– czytania
– koncentracji uwagi
– pamięci słuchowej
– artykulacji
– rozumienia mowy

 

Cennik:
Diagnoza trudności słuchowych metodą Warnkego z opinią  – 150 zł
Terapia metodą Warnkego – 60 zł/ 50 min
Karnet terapeutyczny metodą Warnkego –  500 zł/ 10 spotkań po 50min.

Diagnoza logopedyczna

Diagnoza logopedyczna to działanie zmierzające do rozpoznawania wady lub zaburzenia mowy, które ocenia się na podstawie analizy stanu badanego, uzyskanej za pomocą dostępnych metod badań. Diagnoza logopedyczna jest podstawą do opracowania programu terapii logopedycznej. Diagnoza logopedyczna obejmuje :

  • rozpoznanie zaburzenia
  • wskazania terapeutyczne
  • prognozowanie

Diagnoza logopedyczna rozpoczyna się wywiadem.

Przeprowadzenie wywiadu jest bardzo ważną częścią diagnozy. Logopeda będzie głównie pytał o przebieg rozwoju psychoruchowego dziecka (np. kiedy dziecko zaczęło siadać, chodzić, kiedy pojawiły się pierwsze zęby), przebieg rozwoju mowy (kiedy dziecko zaczęło mówić, pierwsze wyrazy, pierwsze zdania), sposób karmienia dziecka (piersią czy sztucznie, kiedy zostały wprowadzone pokarmy stałe i jakie, czy dziecko ma problemy z gryzieniem twardych pokarmów, czy ma problemy z połykaniem), częstość chorób dziecka, choroby matki w ciąży, przebieg ciąży i porodu, wady wymowy w rodzinie, czy dziecko było lub jest pod opieką innego specjalisty.

Uzyskane w wywiadzie informacje pomogą logopedzie określić przyczynę wady wymowy i opracować skuteczny plan terapii.

Kolejnym etapem diagnozy logopedycznej jest badanie mowy oraz przeprowadzenie badania uzupełniającego – w zależności od rodzaju zaburzenia badanie to może obejmować:

  • badanie stanu i sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • badanie funkcji połykowej,
  • badanie funkcji oddechowej,
  • orientacyjne badanie słuchu,
  • badanie słuchu fonematycznego,
  • badanie pamięci słuchowej,
  • badanie kinestezji mowy (czucie ułożenia narządów mowy właściwego poszczególnym głoskom),
  • badanie płynności mowy i prozodii mowy (rytmu, melodii, akcentu),
  • badanie emisji głosu,
  • ocena funkcji głosowej.

Diagnoza logopedyczna przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego logopedę. Czas trwania wynosi ok. 60 minut.

 

Terapia logopedyczna

Dla kogo ?

Dla  dzieci:

  • z opóźnionym rozwojem mowy,
  • z wadami i zniekształceniami mowy,
  • niepłynnością mówienia,
  • niedosłyszącym oraz niesłyszącym,
  • cierpiącym na przewlekłe chrypki oraz zaburzenia głosowe (guzki, polipy),
  • jąkającym się,
  • mających trudności w przyjmowaniu pokarmu.

Dla osób starszych:

  • po udarach,
  • po wylewach,
  • po częściowym lub całkowitym usunięciu krtanii,
  • niedosłyszących i niesłyszących,
  • cierpiącym na zaburzenia głosowe (chrypki).

Terapia logopedyczna prowadzona jest w oparciu o indywidualnie konstruowane programy terapeutyczne, uwzględniające specyficzne trudności i deficyty obserwowane u podopiecznych.

Dodatkowo żeby migało takie pole : umów się na wizytę (podaje wskazówkę jak to wygląda Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Pociecha” w Białymstoku.

Zajęcia bezpłatne w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć logopedycznych. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Logorytmika jest połączeniem rytmiki z terapią logopedyczną, na którą składa się szereg ćwiczeń muzyczno- ruchowych, oddziaływających na płaszczyznę słuchową, słuchowo-ruchową oraz ruchową, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami mowy, z wadą słuchu i wzroku, a także dla dzieci z zaburzeniami zachowania, ściśle podporządkowanych terapii prowadzonej przez logopedę. Zaznaczyć należy, iż na jej skuteczność nie ma wpływu rozwój intelektualny czy ruchowy dziecka, jak również słuch muzyczny czy jego brak. W prowadzonych ćwiczeniach muzyczno-ruchowych najważniejszy jest rytm.

Głównym celem zajęć jest profilaktyka wad wymowy oraz stymulowanie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym. Osiągamy to dzięki logorytmice.

Korzyści płynące z logorytmiki:

  • usprawnianie narządów mowy, ćwiczenie aparatu mowy;
  • kształcenie wydolności aparatu głosotwórczego (regulacja oddechu i usprawnianie aparatu artykulacyjnego);
  • rozwijanie prawidłowego funkcjonowania koordynacji słuchowo – wzrokowej, słuchowo – ruchowej, wzrokowo – ruchowej;
  • wykształcenie wrażliwości słuchowej, ćwiczenie koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych;
  • uwrażliwienie na cechy prozodyczne mowy tj. akcent, rytm i melodia;
  • stymulowanie rozwoju poznawczo – językowego;
  • ćwiczenie spostrzegawczości, zdolności koncentracji uwagi, pamięci i szybkiej reakcji na sygnały;

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć logorytmicznych. Zajęcia odbywają się w grupach do 4 osób. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Terapia osób niesłyszących oraz niedosłyszących

Niepubliczna Poradnia „Błekitny Delfin” prowadzi również terapię osób niesłyszących i niedosłyszących.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych terapeutów posiadających uprawnienia do posługiwania się językiem migowym oraz prowadzenia treningów słuchowych poprawiających lepszy odbiór bodźców z otoczenia, niwelujących szumy uszne, nadwrażliwości i słuchowe, oraz lepsze analizowanie informacji docierających z zewnątrz.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć  z osobami niesłyszącymi i niedosłyszącymi. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Treningi Słuchowe

Trening słuchowy to metoda terapeutyczna uznana przez wielu specjalistów na świecie w dziedzinie medycyny, psychologii, pedagogiki oraz terapii zajęciowej. Głównym celem treningu słuchowego jest  wspieranie funkcji słuchowej. Dzięki treningowi słuchowemu poprawie ulegają między innymi: koncentracja uwagi, kreatywność, komunikacja, zdolności językowe, rozwój psychoruchowy i ogólny rozwój poznawczy.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia treningu słuchowego.  Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Opóźniony rozwój mowy

Przyczyn tego zjawiska może być wiele. Skupmy się na jednej z nich, czyli opóźnionym rozwoju mowy (ORM). Opóźniony rozwój mowy stwierdza się w przypadku, gdy kompetencje językowe wykształcają się w stopniu niewystarczającym do osiągnięcia efektywnego porozumiewania się z innymi lub nie wykształcają się w ogóle. W ORM zaburzone mogą być artykulacja i gramatyka wypowiedzi. Znacznie ograniczony jest także zasób słownictwa dziecka. Wolniejsze tempo nabywania zdolności językowych może dotyczyć zarówno czynności mówienia, jak i rozumienia.

 

Co powinno zwrócić naszą uwagę?

  • późniejsze pojawienie się gaworzenia (norma: 6-9 miesiąc życia),
  • późniejsze pojawienie się zdań prostych i złożonych (pod koniec 2 roku życia dziecko powinno operować zdaniami prostymi, a pod koniec 3 r.ż. złożonymi),
  • zbyt długo utrzymujące się nieprawidłowe struktury gramatyczne,
  • przedłużający się okres swoistej mowy dziecięcej

 

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć z ORM. Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach do 4 osób. Czas trwania zajęć wynosi 60 minut.

Zabawy logopedyczne dla malucha

Jeśli zauważają Państwo istotne różnice w rozwoju mowy waszego malucha skontaktujcie się z nasza Poradnią.

Prowadzimy zajęcia logopedyczne stymulujące rozwój mowy już od najmłodszych lat:

  • pokazujemy jak prawidłowo oddychać
  • uczymy wydmuchiwać nosek
  • uczymy jak gimnastykować język i buzię
  • wprowadzamy w świat piosenek (śpiewanki – pokazywanki)
  • razem z dziećmi wspólnie tworzymy piosenki na każdą głoskę

 

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć ze stymulowania mowy małego dziecka . Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach do 4 osób. Czas trwania zajęć wynosi 60 minut.

Metoda werbo – tonalna – co to takiego ?

W metodzie tej terapeuta – poprzez specjalnie dobrane ćwiczenia – stymuluje rozwój motoryki oraz zmysłu równowagi dziecka, dzięki czemu udaje się uwrażliwić słuch i usprawnić komunikację językową dziecka. Terapeuci stosujący tę metodę łączą ruch ciała i rytm muzyczny by osiągnąć właśnie ten cel.

       Metodę werbo – tonalną stosuje się u dzieci od momentu potwierdzenia wady słuchu aż do osiągnięcia wieku szkolnego, bazując na relacjach zachodzących między mową a ruchem – określone ruchy są powiązane z odpowiednimi dźwiękami. W terapii stosuje się też aparaturę wzmacniającą dźwięki, dzięki której uzyskuje się poprawę jakości odbioru dźwięku. Są to: aparat SUVAG, mikrofon elektryczny, słuchawki, pelota i podłoga wibracyjna.

W czasie ćwiczeń poszczególnych samogłosek stosuje się przypisane im rekwizyty, które służą do wywołania i utrwalania tej głoski, np. samogłosce [a] przyporządkowany jest pompon, samogłoska [o] to chusta, [u] bączek, [e] kubeczki itd. Dziecko tworząc skojarzenie między przedmiotem a dźwiękiem będzie wydawało taki dźwięk, jakiego się nauczy widząc daną zabawkę.

Celem metody jest przełożenie ruchów całego ciała (makroruchy) na ruchy narządów mowy (mikroruchy) i wykorzystanie związku, jaki pomiędzy nimi zaistnieje. Osiąga się to przez stosowanie rytmu ciała, rytmu muzycznego oraz zabaw fonacyjnych. Rytm ciała jest wykorzystywany do wywołania głosu, jak i korygowania nieprawidłowej artykulacji zaś ruchy ciała służą nie tylko do tworzenia sylab, ale też do układania zdań bez pomocy odczytywania mowy z ust. W rytmie muzycznym w trakcie terapii wykorzystywane są wyliczanki-rymowanki, które podkreślają elementy suprasegmentalne mowy tj. akcent, melodia, tempo.

 

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą werbalno- tonalną. Zajęcia odbywają się w grupach do 4 osób. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

PECS – Metoda ta została opracowana 12 lat temu jako alternatywna metoda porozumiewania się, która pozwala niemówiącym dzieciom i dorosłym z autyzmem na inicjowanie komunikacji.

System ten został stworzony z myślą o rodzicach, opiekunach i nauczycielach i może być od razu stosowany w różnych miejscach i sytuacjach. Cel: umożliwienie dzieciom inicjowania spontanicznych kontaktów z innymi.

PECS może być używany względem dzieci i dorosłych, które nie mówią. Osoby stosujące PESC są uczone jak uzyskać i ofiarować obrazek z pożądanym przedmiotem osobie, z którą się komunikują, aby uzyskać pożądaną rzecz. W miarę nauki dzieci są uczone jak budować całe zdania z użyciem obrazków.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą PECS. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Diagnoza neurologopeyczna

Badanie neurologopedyczne niemowląt:

Diagnoza neurologopedyczna, wg neurofizjologicznych strategii diagnozowania NDT Bobath oraz funkcjonalnej diagnostyki rozwoju dziecka dla dzieci do 24 m.ż.

Szczególnie zapraszam mamy z najmłodszymi dziećmi już od 8 m.ż, jeśli urodziły się:

  • przedwcześnie,
  • w wyniku cesarskiego cięcia,
  • z niską wagą urodzeniową,
  • obciążeniami dziedzicznymi,
  • małą liczbą pkt. Apgar po porodzie,
  • niedotlenieniem,
  • cechami wad wrodzonych,
  • innymi powikłaniami okołoporodowymi.
  • rozwojem, który niepokoi rodziców (zwłaszcza w zakresie zabawy, nawiązywania przez dziecko kontaktu z najbliższym otoczeniem, komunikowania się).

 

Diagnoza neurologopedyczna u dziecka ocenia:

  • budowę i funkcjonowanie aparatu mowy,
  • odruchowe reakcje oralne, ich rozwój i dojrzewanie,
  • oddychanie,
  • napięcie mięśniowe okolicy oralnej,
  • czynności i funkcje pokarmowe jak połykanie, gryzienie czy żucie,
  • umiejętności prelingwalne niezbędne do nauki mowy,
  • mowa bierna i czynna,
  • kompetencja językowa, komunikacyjna i kulturowo-społeczna, funkcje poznawcze,

 

Diagnoza neurologopedyczna u dorosłych ocenia:

  • mowa spontaniczna,
  • umiejętność nazywania,
  • umiejętność powtarzania,
  • rozumienie mowy,
  • umiejętność czytania,
  • umiejętność pisania

 Diagnoza neurologopedyczna  przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego neurologopedę. Czas trwania wynosi ok. 60 minut.

Afazja jest zaburzeniem dotyczącym rozumienia mowy albo wyrażania słowami myśli, mimo niewystępowania nieprawidłowości w obrębie aparatu mowy.

Co zrobić, gdy dziecko po ukończeniu 2 – 3 roku życia, a nawet starsze, nadal nie robi postępów w komunikacji językowej?

Z pewnością nie warto czekać aż problem minie samoistnie. Objawy takie mogą, choć oczywiście nie muszą, świadczyć o afazji dziecięcej i tylko zasięgnięcie porady doświadczonego neurologopedy pozwoli nam wyjaśnić przyczyny problemów językowych dziecka.

Objawy, które mogą świadczyć afazji dziecięcej:

  • mowa nie rozwija się wcale bądź też rozwija się ze znacznym opóźnieniem,
  • pomimo prawidłowego słuchu dzieci nie rozumieją znaczenia wypowiadanych do nich słów, przez co nie wykonują poleceń, nie są w stanie skupić się na czytanej bajce,
  • zaburzenia te nie współistnieją z problemami natury emocjonalnej i upośledzeniem funkcji poznawczych
  • problemy z wypowiadaniem słów w trybie zarówno spontanicznym jak i naśladowczym
  • zniekształcanie brzmienia słów
  • niemożność wypowiadania słów dłuższych, początkowo nawet dwusylabowych
  • łatwe zapominanie brzmienia już wcześniej utrwalonego słowa
  • dzielenie słów na sylaby dla ułatwienia sobie ich wypowiedzenia
  • „Artykulacja próbna”: czyli ciche przygotowanie się przed właściwym użyciem słowa
  • ubogie słownictwo
  • ograniczanie się do jednowyrazowych wypowiedzi
  • w przypadku zaistnienia dłuższych wypowiedzi: poważne zaburzenia składni

Oczywiście, należy pamiętać, że spektrum objawów i ich nasilenie może się znacznie różnić u każdego dziecka.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego neurologopedę. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Alalia traktowana jest w literaturze jako opóźnienie w rozwoju mowy określane też jako opóźniony rozwój mowy, opóźnienie w nabywaniu kompetencji lub rozwoju sprawności realizacyjnych, niedorozwój mowy, niemota. Ogólnie rzecz ujmując chodzi o określenie sytuacji, w której u dziecka nie pojawił się określony etap rozwoju mowy w czasie uznanym powszechnie za typowy.

OBJAWY niepokojące, które mogą świadczyć o alalii są:

  • brak pierwszych słów do 18 miesiąca życia,
  • brak łączenia dwóch wyrazów w 2 roku życia,
  • brak zdań do 6 roku życia,
  • nieprawidłowa artykulacja wielu głosek,
  • trudności z zapamiętywaniem i przypominaniem nazw,
  • mały zasób słownictwa,
  • trudności z rozumieniem pytań i poleceń,
  • dziecko niechętnie słucha czytanych tekstów,
  • występuje wydłużony czas reakcji na bodziec – słuchowy, wzrokowy itp.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego neurologopedę. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Diagnoza pedagogiczna (wg W. Okonia) to rozpoznanie jakiegoś zdarzenia czy sytuacji w celu zdobycia dokładnych informacji i przygotowanie do działań naprawczych.

Pełna diagnoza pedagogiczna opiera się na:

  • obserwacji zachowań dziecka w sytuacjach zadaniowych i społecznych
  • rozmowach z dzieckiem ( w miarę możliwości)
  • wywiadach z rodzicami ( wywiad powinien zawierać interesujące nas pytania dotyczące dziecka, jego „historii” i funkcjonowania w rodzinie)
  • analizy wytworów dziecka
  • badaniach diagnostycznych np. testach
  • szczegółowej i wnikliwej analizie dokumentów dziecka

Diagnoza obrazuje tempo, rytm i dynamikę rozwoju dziecka.

Diagnoza pedagogiczna przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego pedagoga. Czas trwania wynosi ok. 60 minut.

 

Terapia pedagogiczna

Dla kogo?

Terapia pedagogiczna adresowana jest do tych dzieci, którym trudniej jest osiągnąć sukcesy w szkole. W szczególności:

  • Dla dzieci, które mają trudności w nauce czytania i pisania.
  • Dla dzieci z zaburzeniami słuchu fonematycznego.
  • Dla dzieci, które „brzydko piszą”.
  • Dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania i pamięci wzrokowej.
  • Dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania i pamięci słuchowej.
  • Dla dzieci z zaburzeniami orientacji przestrzennej i lateralizacji.
  • Dla tych, które mają problemy z koncentracją uwagi.
  • Dla mniej sprawnych manualnie i ruchowo.
  • Dla dzieci szczególnie nieśmiałych.
  • Dla dzieci, które wolniej się uczą.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Zaburzenia dyslektyczne:

  • dysortografia – trudności w nabywaniu umiejętności poprawnego pisania, może się ona objawiać ciągłym popełnianiem błędów ortograficznych, nawet przy znajomości poszczególnych zasad pisania
  • dysgrafia – problemy z prawidłowym pisaniem, które mogą objawiać się niestarannym i nieczytelnym pismem, które jest trudne do odczytania nawet dla samego piszącego
  • dysleksja – trudności w czytaniu ze zrozumieniem, technika czytania pozostaje na poziomie elementarnego czytania przy jednoczesnym braku zrozumienia treści.

Objawy sugerujące dysleksję można wykryć już u przedszkolaków, jednak rzetelną diagnozę można postawić dopiero po 10 roku życia.

Charakterystyczne dla dysleksji objawy można zauważyć w poszczególnych etapach rozwoju dziecka. Warto pamiętać o tym, że stwierdzenie jednego charakterystycznego symptomu nie świadczy jeszcze o tym, że dziecko posiada zaburzenia dyslektyczne.

Dysleksja – objawy ryzyka

Rodzicom najbardziej się rzucają w oczy błędy w zeszytach, mylenie liter, brzydkie pismo. Ale wiele wcześniejszych sygnałów wskazuje na ryzyko dysleksji. Do częstych objawów ryzyka posiadania przez dziecko dysleksji należą:

  • problemy z orientacją kierunkową (mylenie, gdzie prawo, gdzie lewo),
  • nieustalona dominacja jednej strony ciała,
  • zaburzenia uwagi, pamięci (nie może zapamiętać dni tygodnia, pór roku, nauczyć się wierszyka),
  • niesprawność ruchowa, w tym manualna, zwłaszcza u chłopców: kłopoty z zapinaniem guzików, sznurowaniem butów, myciem rąk, jedzeniem za pomocą sztućców, utrzymaniem równowagi, nauką jazdy na rowerze, grą w piłkę lub w klasy,
  • trudności w budowaniu z klocków, układaniu puzzli,
  • notoryczne przekręcanie wyrazów,
  • w szkole zapisywanie liter od prawej do lewej lub w odbiciu lustrzanym, zmienianie przedrostków i przyimków, przestawianie głosek, przekręcanie słów.

W przypadku rozpoznania u dziecka dysleksji konieczne jest rozpoczęcie odpowiedniej terapii, która zazwyczaj jest oddziaływaniem długofalowym.

Diagnoza dysleksji przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego psychologa, pedagoga i logopedę.

Dla kogo Terapia Ręki?

Dla dzieci, które:

  • nie lubią rysować,
  • mają kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików,
  • kreślą niedokładne szlaczki, literki,
  • nieprawidłowo trzymają ołówek, ściskają go za lekko, lub za mocno.

Na czym polega Terapia Ręki? 

Pracując nad rączkami pamiętamy, że trudności z motoryką małą mają swoje podłoże w:

  • nieadekwatnym napięciu mięśniowym,
  • osłabionych mechanizmach równoważnych,
  • problemach z czuciem powierzchniowym,
  • problemach z percepcją wzrokową,
  • problemach z koordynacją wzrokowo-ruchową.

Pracując nad trudnościami manualnymi dziecka należy skupić się na funkcjonowaniu całego ciała, nie tylko dłoni czy ręki.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć z terapii ręki . Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku 4-6, 7-9, 10-12 i 13-15 lat. Zajęcia grupowe skierowane do dzieci z diagnozą ZA, ADHD, agresywnych, nieśmiałych, mających trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, adaptacją do nowych sytuacji.

Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane.

Celem zajęć jest:

  • trening umiejętności społecznych,
  • trening umiejętności komunikacyjnych,
  • trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie,
  • umiejętność współpracy w grupie,
  • metody radzenia sobie z emocjami,
  • praca nad przestrzeganiem zasad,
  • uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb,
  • odreagowanie napięć emocjonalnych,
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.

 

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć TUS. Zajęcia odbywają się w grupach 3-4 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Zajęcia grupowe Metodą Weroniki Sherborne

Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem, jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń rozwoju

Dzięki metodzie Ruchu Rozwijającego dziecko:

  • zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje poczucie bezpieczeństwa,
  • poznaje przestrzeń wokół siebie,
  • uczy się kontrolowania przestrzeni – poznaje przestrzeń, uczy się, jak jego ciało porusza się w przestrzeni, co rodzi zaufanie do własnego ciała oraz poczucie bezpieczeństwa wobec otoczenia,
  • dzieli przestrzeń z innymi ludźmi, co jest źródłem empatii,
  • nawiązuje kontakt początkowo z jedną osobą, potem z grupą — jest to okazja podjęcia współdziałania z innymi osobami, dostarcza poczucia wspólnoty i przeżycie szczęścia.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.  Zajęcia odbywają się w grupach 3-4 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Diagnoza gotowości szkolnej ma na celu ustalenie tego, czy dziecko osiągnęło już taki poziom rozwoju, który pozwoli mu sprostać obowiązkom szkolnym.

Diagnoza Gotowości Szkolnej składa się z:

  • oceny rozwoju poznawczego, czyli oceny takich funkcji jak: uwaga, pamięć, percepcja orientacja w schemacie ciała, myślenie,
  • oceny rozwoju emocjonalno-społecznego czyli umiejętności nawiązywania kontaktu, kontroli emocji, adekwatnego reagowania, radzenia sobie z porażką, motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego.

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej powinno znać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania,
  • imiona rodziców,
  • nazwę zawodu rodziców, jeśli pracują,
  • nazwy zwierząt domowych,
  • nazwy dni tygodnia, pór roku

Powinno umieć:

  • prawidłowo trzymać ołówek (pomiędzy palcami wskazującym, środkowym i kciukiem),
  • posługiwać się przyborami do rysowania, kolorowania i pisania zawsze tą samą ręką,
  • kolorować obrazek bez wychodzenia za linię,
  • narysować postać człowieka z zachowaniem odpowiednich proporcji,
  • poprawnie odwzorować kształty geometryczne, szlaczki litero podobne,
  • lepić z plasteliny, gliny, masy solnej
  • ciąć nożyczkami wzdłuż wyznaczonej linii prostej, falistej i łamanej,
  • sprawnie wykonywać proste ćwiczenia gimnastyczne, np. skakać na jednej nodze, rzucać, łapać piłkę,
  • samodzielnie się rozebrać i ubrać,
  • zawiązać sznurowadła i zapiąć guziki,
  • odróżnić prawą i lewą stronę ciała u siebie oraz osoby stojącej naprzeciwko,
  • wymienić kilka różnic w dwu pozornie podobnych do siebie przedmiotach lub obrazkach,
  • grupować przedmioty według barwy, kształtu, wielkości,
  • sortować znane przedmioty lub ich obrazki według określonej zasady np. owoce, zwierzęta, zabawki,
  • wybrać takie same obrazki, litery, wyrazy,
  • złożyć widokówkę pociętą na kilka części.

Badanie Gotowości Szkolnej przeprowadzane jest przez wykwalifikowanego pedagoga lub psychologa w ciągu jednego lub dwóch spotkań.

Kinezjologia Edukacyjna, której twórcą jest dr Paul Denisson, jest metodą wspierania naturalnego rozwoju człowieka, bez względu na jego wiek, poprzez różne ćwiczenia ruchowe.

Metoda wykorzystuje proste ćwiczenia fizyczne opracowane w taki sposób aby zintegrować pracę ciała i umysłu. Ćwiczenia Gimnastyki Mózgu są wstępem do Kinezjologii Edukacyjnej. Składają się one z ruchów, które wykonują dzieci w pierwszych latach życia niezbędnych dla rozwoju koordynacji oczu, uszu, rąk i całego ciała. Dzięki ćwiczeniom Gimnastyki Mózgu wszystkie części mózgu włączają się i mogą ze sobą współpracować.

Proponowane przez Kinezjologię Edukacyjną ćwiczenia – na przekroczenie linii środka ciała, energetyzujące rozciągające, relaksujące poprawiają umiejętności komunikacji, organizacji i koncentracji. Opracowane przez P. Dennisona zestawy działań i ćwiczeń psychomotorycznych usprawniają ciało, aktywują system nerwowy, rozładowują napięcia wywołane stresem, podnoszą energię.  Metoda zakłada znaczną poprawę funkcjonowania dziecka w jego otoczeniu.

Ćwiczenia są efektywne dla każdego: dla dzieci i dla dorosłych. Integrując mózg poprawiają efektywne uczenie się i wyniki we wszystkich poznawczych przedsięwzięciach. Wpływają na poprawę komunikacji, usprawniają pamięć, koncentrację a przede wszystkim obniżają poziom stresu i w ten sposób mają związek z ogólnym stanem zdrowia.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga/psychologa  posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą Paula Dennisona.  Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Konsultacja psychologiczna

Konsultacja psychologiczna – co to jest i po co?

Konsultacja psychologiczna jest to pierwsze spotkanie psychologa z osobą zgłaszającą się po pomoc. Spotkanie to może odbywać się z jedną osobą, małżeństwem lub parą czy rodziną. Konsultacja psychologiczna jest rutynowym działaniem, lecz absolutnie koniecznym i ma na celu wstępne rozpoznanie sytuacji życiowej i emocjonalnej pacjenta. Psycholog musi poznać pacjenta i zdiagnozować dręczące go problemy i dopiero po takim wstępnym rozpoznaniu może zdecydować o sposobach dalszego postępowania.

Konsultacja psychologiczna prowadzona jest przez wykwalifikowanego psychologa. Czas trwania konsultacji ok. 60min.

 

Diagnoza psychologiczna

Diagnoza psychologiczna dziecka stanowi próbę wyjaśnienia czynników i mechanizmów psychologicznych wpływających na powstawanie zgłaszanych problemów. Służy poznaniu dziecka, jego możliwości, rozwoju, zachowań, specyfiki trudności w funkcjonowaniu szkolnym, osobniczym, w relacjach rodzinnych, czy rówieśniczych.

Na diagnozę składają się :

  • wywiad, rozmowa z rodzicami i z dzieckiem
  • dokumentacja ( opinie nauczycieli, innych psychologów, wypisy ze szpitala, jeśli wcześniej dziecko było hospitalizowane, inne )
  • bezpośrednia obserwacja dziecka w gabinecie psychologicznym
  • wykonanie specjalistycznych testów psychologicznych

Wyniki testów stanowią istotny element w podejmowaniu określonej i najbardziej odpowiedniej strategii działania.

Trening Zastępowania Agresji skierowany jest do dzieci, które mają trudności z kontrolą gniewu i przejawiają zachowania agresywne. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku od 7lat, które mają trudności w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami, impulsywnie reagujących agresją.

Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności dziecka w zakresie:

  • prawidłowego funkcjonowania w relacjach społecznych (m.in. prowadzenie rozmowy, proszenie o pomoc, przekonywanie innych, radzenie sobie z czyimś gniewem, pomaganie innym, radzenie sobie z presją grupy…),
  • identyfikowania czynników wyzwalających złość,
  • dokonywania wyborów moralnych, dzięki budowaniu odpowiedzi na pytanie jaka wartość stoi u podstaw ludzkich zachowań.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego psychologa  posiadającego uprawnienia do prowadzenia Treningu Zastępowania Agresji.  Zajęcia odbywają się indywidualnie. Proponujemy cykl spotkań po ok. 60 minut.

Zapraszamy uczniów gimnazjum, szkół ponadgimnazjalnych oraz osoby dorosłe!

Jak wygląda spotkanie z Doradcą Zawodowym?

Spotkanie polega na rozmowie z dzieckiem i rodzicami, bądź osobą dorosłą, oraz na przeprowadzeniu testów psychologicznych (test inteligencji, osobowości i zainteresowań). Następnie otrzymają Państwo informację, jakie kierunki kształcenia i grupy zawodów będą dla dziecka odpowiednie, a jakich należy unikać. W doborze zawodu – oprócz zainteresowań i ambicji dziecka – należy kierować się również czynnikami takimi jak: jego stan zdrowia, odporność emocjonalna, zdolności umysłowe, cechy osobowości. Diagnoza psychologiczna pomoże uniknąć niewłaściwego wyboru lub ukierunkować ucznia, który nie ma jeszcze własnych preferencji zawodowych.

OFERUJEMY:

  • badania kompetencji zawodowych
  • budowa indywidualnej ścieżki rozwoju
  • pomoc w wyborze odpowiedniego zawodu
  • wskazanie możliwości zatrudnienia
  • pomoc w planowaniu własnej kariery zawodowej
  • tworzenie dokumentów aplikacyjnych (CV, List Motywacyjny)

Doradca zawodowy pomaga młodzieży i dorosłym w określaniu ich mocnych i słabych stron, a także w wyborze drogi dalszej nauki lub pracy zawodowej.

Spotkanie prowadzone jest przez wykwalifikowanego psychologa  posiadającego uprawnienia  Doradcy Zawodowego. Czas trwania: są to dwa spotkania po ok. 90min.

Na czym polega test PEP – R i dla kogo jest przeznaczony?       

Profil Psychoedukacyjny PEP – R E. Schoplera stanowi zestaw form zachowań i umiejętności, który służy do diagnozowania charakterystycznych dla danego dziecka sposobów uczenia się.

Test przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci w wieku od 6 miesięcy do 7 roku życia i pozwala ocenić poziom funkcjonowania dziecka z autyzmem, dziecka z zaburzeniami rozwoju, dziecka z zaburzeniami w komunikacji. Stosujemy go w diagnozie dzieci do 12 roku życia, jeżeli istnieje podejrzenie, że niektóre funkcje rozwojowe są poniżej poziomu siódmego roku życia.

Test składa się z dwóch skal – Skali Rozwoju i Skali Zachowania.

Skala Rozwoju ocenia poziom funkcjonowania dziecka w stosunku do rówieśników, dostarcza informacji na temat rozwoju umiejętności:

  • naśladowania
  • percepcji
  • motoryki małej i dużej
  • koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • czynności poznawczych
  • komunikacji i mowy czynnej

Skala Zachowania umożliwia określenie stopnia zaburzeń zachowania w relacjach międzyludzkich, nietypowych sposobów zachowań:

  • nawiązywanie kontaktów i reakcje emocjonalne
  • zabawa i zainteresowanie przedmiotami
  • reakcje na bodźce
  • mowa

Test pozwala określić aktualny wiek rozwoju dziecka i możliwości dziecka do nauki – najbliższą sferę rozwoju.

Badanie składa się z:

  • wywiadu z rodzicami,
  • obserwacji dziecka,
  • badania testem PEP – R

Czas badania testem PEP-R jest uzależniony od wieku dziecka. Badanie jest zazwyczaj rozłożone na 3-4 spotkania po ok.  60 minut.

Diagnoza Integracji Sensorycznej

Integracja sensoryczna to jedna z podstaw prawidłowego rozwoju dziecka. Niechęć do jedzenia, słaba świadomość własnego ciała czy tak zwane złe zachowanie często wynikają z zaburzeń integracji sensorycznej. Jak rozpoznać, że dziecko ma problem z integracją sensoryczną i gdzie szukać pomocy?

Zaburzenia  integracji sensorycznej mogą mieć podłożę genetyczne, być wynikiem przebiegu ciąży i/lub porodu, być wynikiem niewłaściwego dostarczania ilości wrażeń sensorycznych zwłaszcza w pierwszych miesiącach życia.

Objawy dysfunkcji integracji sensorycznej są obserwowane gdy dziecko:

  • ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate),
  • jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem z wyciszeniem się,
  • nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie,
  • wchodząc/schodząc po schodach częściej niż inne dzieci trzyma się poręczy,
  • niepewnie stawia nogi,
  • nieumyślnie wchodzi lub wpada na meble, ściany, inne dzieci,
  • niewłaściwie czy wręcz dziwacznie trzyma przedmioty codziennego użytku, np nożyczki, sztućce, kredki, itp.,
  • unika dziecięcego baraszkowania z rodzicami lub rodzeństwem,
  • uwielbia ruch, poszukuje go, dąży do niego. Jest stale w ruchu – biega, podskakuje, często zmienia pozycję ciała,
  • przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku,
  • w nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by zdobyć orientację w otoczeniu,
  • często myli stronę prawą i lewą, ma słabe wyczucie odległości,
  • nie ma dominacji jednej ręki,
  • ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy
    ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.,
  • sprawia wrażenie słabego, szybko się męczy,
  • nie lubi karuzeli, huśtawki, lub przeciwnie – uwielbia to,
  • gryzie rodziców, szczypie, domaga się silnego przytulania, jest pobudzone emocjonalnie i fizycznie,
  • źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, takich jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.,
  • wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie,
  • ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów,
  • ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie,
  • podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.,
  • jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu,
  • trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza,
  • jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte w porównaniu do innych dzieci czy wymogów sytuacji porusza się zbyt szybko lub za wolno.

 Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej przebiega podczas kilku spotkań i oparta jest o wystandaryzowane testy. Wykwalifikowany terapeuta dokładnie analizuje informacje uzyskane od rodziców dziecka oraz przeprowadza próby z dzieckiem. Na bazie zdobytych informacji pisze diagnozę i zalecenia do pracy z dzieckiem.

Diagnoza przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego Terapeutę Integracji Sensorycznej. Diagnoza Integracji Sensorycznej odbywa się na 3 (czasem 4) spotkaniach  po ok. 60min. w zależności od współpracy z dzieckiem oraz poziomu jego koncentracji i samopoczucia.

Na czym polega terapia SI?

Terapia integracji sensorycznej polega na zabawie ukierunkowanej i prowadzonej przez specjalistów. Jest to szeroka gama aktywności, ćwiczeń i zabaw proponowanych dziecku, która ma wyzwalać konkretne reakcje sensoryczne, aby następowała poprawa w organizacji ośrodkowego układu nerwowego.

Podczas terapii SI stosuje się takie aktywności, które będąc właściwym „wyzwaniem” dla dziecka, są także stymulujące dla mózgu. Aktywności zawsze kończą się sukcesem dziecka, co wzmacnia skuteczność terapii poprzez zaangażowanie podopiecznego.

Zajęcia są atrakcyjne dla najmłodszych, ponieważ odbywają się z wykorzystaniem różnego rodzaju huśtawek, lin, deskorolki, drabinek do wspinania, trampoliny, basenu z piłeczkami i innych. Dziecko w czasie zajęć nigdy się nie nudzi – zamiast tego wspina się, skacze, czołga, pokonuje tory przeszkód – innymi słowy: doskonale się bawi.

Balansowanie na granicy możliwości dziecka poprawia organizację ośrodkowego układu nerwowego i wpływa na zmianę zachowania w sferze motorycznej i emocjonalnej. Poprawia ponadto funkcje językowe i poznawcze, a co najważniejsze – pozwala osiągnąć lepszą efektywność procesu uczenia się i wzmacnia procesy nerwowe, leżące u podstaw tych umiejętności. W przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu, dziecko uczy się w sposób efektywny automatycznie przetwarzać i wykorzystywać wrażenia sensoryczne.

Dla każdego dziecka ustalamy indywidualny plan terapii, dostosowany do jego konkretnych potrzeb. Doskonale zdajemy sobie bowiem sprawę, że to, co jednym dzieciom pomaga, innym może okazać się niepotrzebne lub mieć negatywne skutki.

W trakcie terapii postępy dziecka są monitorowane poprzez wykonywanie różnego rodzaju testów oraz obserwację zmian zachowania, stosuje się badania kontrolne, które są informacją dla terapeuty o tempie i jakości postępów u danego dziecka. Na każdym etapie terapii Rodzice mogą liczyć na informację o postępach dziecka oraz wsparcie terapeutów.

 

Zajęcia przeprowadzane są przez wykwalifikowanego Terapeutę Integracji Sensorycznej. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć  wynosi ok. 60min.

Fizjoterapia to działania dążące do rozwoju, utrzymania oraz powrotu do maksymalnej sprawności. Jest to metoda leczenia, która wykorzystuje zjawisko reaktywności organizmu ludzkiego na różnorodne bodźce (np. ruchowe).  W czasie zajęć dziecko wykonuje różnego rodzaju ćwiczenia mające na celu np. wzmacnianie lub rozciąganie mięśni.

 

Swoją ofertę kierujemy między innymi do dzieci z:

  • asymetrią ułożeniową (asymetryczne ustawienie ciała),
  • nieprawidłowym napięciem mięśniowym (zbyt mocne lub zbyt słabe),
  • mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • dysplazją stawów biodrowych,
  • po urazie okołoporodowym (porażenie splotu barkowego),
  • zespołem Downa,
  • wadami kręgosłupa jak skolioza, kifoza, lordoza,
  • wadami stóp jak stopy szpotawe, stopy koślawe,
  • wadami postawy.

Głównym celem fizjoterapii jest zminimalizowanie zdiagnozowanych problemów i zapobieganie ich konsekwencjom. Ważne aby jak najwcześniej rozpocząć   terapię, ponieważ tym lepsze przyniesie ona rezultaty. Opóźnianie jej rozpoczęcia wydłuży czas powrotu do zdrowia.

 

Zajęcia przeprowadzane są przez wykwalifikowanego Fizjoterapeutę. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć  wynosi ok. 60min.

Muzykoterapia stanowi najstarszą i najbardziej rozwiniętą formę terapii przez sztukę, a związek między muzyką i medycyną sięga początków historii ludzkości.

Współcześnie muzyka wykorzystywana jest nie tylko podczas zajęć muzykoterapeutycznych, ale również podczas zajęć edukacyjnych, jako metoda wszechstronnej stymulacji rozwoju. Ze względu na naturalne potrzeby dziecka, przyjmuje ona najczęściej formę terapii aktywnej. Dzięki obcowaniu z nią dzieci mogą uwolnić się od zahamowań i zapomnieć o ograniczających je trudnościach.

Muzykoterapią mogą być objęte zarówno dzieci zdrowe, jak i niepełnosprawne, przy czym w przypadku tych drugich, nacisk kładzie się na realizację dodatkowych celów, zgodnych z potrzebami danego dziecka.  Muzykoterapię z powodzeniem stosują specjaliści i pedagodzy w terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, z różnego typu zaburzeniami słuchu, wzroku, niepełnosprawnymi umysłowo, a także u dzieci z zaburzeniami zachowania czy ADHD. Zajęcia muzykoterapeutyczne pomagają zarówno w wyciszeniu dziecka nadmiernie agresywnego, jak i w aktywizacji dziecka niepewnego siebie, nieśmiałego, bojaźliwego. Dzięki temu można wyeliminować zachowania stwarzające problemy w grupie rówieśników.

Muzykoterapia pozwala na wczesne wykrywanie nieprawidłowości z zakresu percepcji słuchowej lub wzrokowej, motoryki i orientacji wzrokowo-słuchowej oraz ich eliminowanie dzięki zastosowaniu odpowiednich ćwiczeń. Zajęcia muzykoterapeutyczne są bardzo pomocne w nauce koncentracji uwagi, umiejętności podporządkowania się określonym zasadom i czekania na swoją kolej. Terapia muzyczna stymuluje rozwój dziecka, pomaga w kształtowaniu osobowości i leczeniu jego dysfunkcji. Rozwija pamięć i spostrzegawczość. Zaleca się ją dzieciom mającym trudności z lateralizacją  i orientacją przestrzenną.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga/psychologa posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć z muzykoterapii. Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach 2-4osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

Zajęcia z emisji i higieny głosu przeznaczone są przede wszystkim dla osób posługujących się głosem na co dzień i w związku z tym mającymi z nim problemy. Terapia głosu polega na:

  • rozwijaniu mechanizmów świadomego używania głosu
  • koordynacji układów fonacyjnego, oddechowego i artykulacyjnego
  • kształtowaniu prawidłowej kondycji głosu i przekładaniu jej na efektywność pracy

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć z emisji i higieny głosu. Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach 2-4osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.

PROTETYK SŁUCHU diagnozuje ubytek słuchu pacjenta, dobiera odpowiedni aparat słuchowy do określonego ubytku słuchu, dopasowuje wkładki uszne różnych typów: zauszne, wewnętrzne i wewnątrzkanałowe, a także sprawuje opiekę akustyczną nad pacjentami z aparatami słuchowymi.

Badanie słuchu u dzieci wymaga jeszcze większego doświadczenia niż badanie dorosłych. Bardzo ważne jest odpowiednie podejście do dzieci, gdyż niektóre badania słuchu, np. tympanometria, choć bezbolesne, mogą być stresujące. Dlatego niezwykle istotne jest informowanie najmłodszych pacjentów, jakie odczucia mogą towarzyszyć badaniu. W ten sposób specjalista minimalizuje możliwe ataki paniki. Oczywiście, protetyk słuchu diagnozuje niedosłuch, korzystając z metod bezbolesnych i nieinwazyjnych, jednak subiektywne odczucia towarzyszące niektórym badaniom, mogą być nieprzyjemne, zwłaszcza dla dzieci.

Konsultacja z protetykiem słuchu odbywa się indywidualnie i trwa ok. 60min

Laryngolog dziecięcy diagnozuje oraz leczy przypadłości górnego układu oddechowego, czyli narządów takich jak:

  • uszy
  • nos
  • gardło
  • krtań
  • zatoki
  • tchawica

Zgłoś się ze swoim dzieckiem do laryngologa, jeśli zauważysz u niego któreś z poniżej opisanych objawów:

  • katar trwający dłużej niż 3 tygodnie
  • ropna lub krwista wydzielina z nosa
  • chrapanie w nocy
  • mówienie przez nos
  • ból ucha
  • pogorszenie słuchu
  • wyciek z ucha
  • nawracające zapalenie ucha
  • nawracające anginy
  • nawracające bóle gardła
  • utrudnione przełykanie

Konsultacja laryngologiczna przeprowadzana jest indywidualnie i trwa ok. 30min

Niezwykle ważne jest, aby nasze pociechy były objęte profesjonalną opieką stomatologiczną już od najmłodszych lat.

Jako rodzice jesteśmy odpowiedzialni za ich zdrowie i piękny uśmiech. Pamiętajmy o tym, że jeśli skutecznie zadbamy o zdrowie zębów naszych dzieci, zaoszczędzimy im w przyszłości wielu rozczarowań i ustrzeżemy je przed skomplikowanym i kosztownym leczeniem w dorosłym życiu.

Wczesne leczenie wad zgryzowych jest niezwykle ważne nie tylko dla przyszłego estetycznego wyglądu, zdrowia dziecka oraz prawidłowej wymowy.

Konsultacja stomatologiczna/ortodontyczna przeprowadzana jest indywidualnie i trwa ok. 30min.

Dogoterapia jest formą wspierania leczenia i rehabilitacji z udziałem wyszkolonych psów. Umożliwia budowanie w ludziach motywacji niezbędnej w terapii właściwej – obecność psa jest zachętą do wykonywania ćwiczeń i przyswajania wiedzy.

W zajęciach dogoterapeutycznych mogą uczestniczyć właściwie wszyscy, bez względu na wiek (przeciwskazaniem jest alergia na sierść). Dogoterapeuta pracuje z osobami z różnymi rodzajami schorzeń, takimi jak np. autyzm, mutyzm, Zespół Downa, Mózgowe Porażenie Dziecięce, ADHD, upośledzenia umysłowe, zaburzenia słuchu i mowy, ale także ze zdrowymi dziećmi i osobami starszymi.

Dogoterapia zwana inaczej kynoterapią lub canisterapią to metoda wspomagająca proces rehabilitacji, terapii i rozwoju z udziałem odpowiednio wyszkolonych psów. Zajęcia mogą mieć charakter rekreacyjny, edukacyjny lub terapeutyczny. Jest to terapia kontaktowa z udziałem psa polegająca na wieloprofilowym usprawnianiu dzieci i dorosłych. Spotkania z psami mogą przyjmować różne formy. Mogą to być spotkania jednorazowe lub ciągłe, mające na celu dostarczenie pozytywnych emocji lub na przykład kształtujące funkcje poznawcze.

Dogoterapia przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego dogoterapeutę. Zajęcia przeprowadzane są indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60min.

Refleksologia jest terapią bazującą na mapach somatotropowych naszego ciała, czyli na refleksach, które znajdujemy na stopach, dłoniach, uszach, czy twarzy. Zakłada, że wszystkie narządy i układu ciała mają swoje odzwierciedlenie w każdej małej całostce, jak te wymienione wyżej. W stopach znajdziemy szczegółowe odbicie całego ludzkiego ciała, a oddziałując na odpowiedni ich obszar, wpływamy na zmiany w konkretnym miejscu nie dotykając go bezpośrednio. Jest to możliwe właśnie dzięki szczegółowo zbadanym związkom między naszym całym układem i jego odpowiednikami, znajdującymi się na takich mikromapach.

Praca na stopach potrafi oddziałać na układ mięśniowy, kostny, czy hormonalny człowieka. Dotykając stóp, refleksolog potrafi wyczuć pod palcami miejsca zmienione i bolesne. Stymuluje  je dłużej, gdyż to one mogą mieć związek ze zmianami chorobowymi w organizmie. „Mądrość stóp” była wykorzystywana od tysięcy lat, co potwierdza skuteczność tej terapii. Głównym zadaniem refleksologii jest przywracanie organizmowi naturalnej równowagi. Działa ona przeciwbólowo. Pracując na receptorach wzbudzamy reakcje biochemiczne w ciele, które inicjują proces samoregulacji, regeneracji i samoleczenia.

Poza tym refleksologia przynosi głęboki relaks, zwłaszcza gdy zabieg wykonujemy na twarzy. Pobudza endorfiny (hormony szczęścia), dlatego działa antystresowo i rozluźniająco. Polecana jest w stanach chronicznego zmęczenia, nadpobudliwości, w sytuacjach napięcia emocjonalnego. Minimalizuje dolegliwości bólowe (m.in. bóle pleców i ramion), jest skuteczna w zaburzeniach układu krążenia, dolegliwościach trawiennych, hormonalnych. Wspomaga leczenie alergii i astmy, itp. Refleksologia twarzy poprawia dodatkowo tonus twarzy, wypełniając zmarszczki i podnosząc owal, zmniejsza opuchlizny, przynosi twarzy jasny, zdrowy wygląd. Podnosi nie tylko witalność osoby, ale i stymuluje krążenie krwi i limfy oraz przewodnictwo nerwowe. Pracując w bliskim sąsiedztwie ciała migdałowatego wpływamy wtedy na nasze trudne, często traumatyczne doświadczenia, łagodząc ich skutki.

Refleksologia przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego  refleksologa . Zajęcia przeprowadzane są indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60min.

Oferujemy również szeroki wybór zajęć osobom starszym:

  • Po wylewach i udarach
  • Po częściowej oraz całkowitej laryngektomii
  • Jąkających się
  • Niedosłyszącym oraz niesłyszącym
  • Mających problemy głosowe (chrypka, afonia)
  • Cierpiących na problemy emocjonalne