Kadra

Sylwia Manias

Sylwia Manias
Dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej “Błękitny Delfin” w Wasilkowie
Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Psycholog, Logopeda – Fonoaudiolog. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, na którym ukończyła studia magisterskie na kierunku Logopedia z Fonoaudiologią oraz studia wyższe na kierunku Zdrowie Publiczne – licencjat. Absolwentka Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku, na którym ukończyła 5-letnie studia magisterskie na kierunku Psychologia, specjalność: Psychologia kliniczna. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach. Uczestniczyła w szkoleniach: „PESC – Picture Exchange Communication System” (Alternatywne Metody Komunikacji), ” Karmienie logopedyczne dziecka z zespołem Downa”, „Ukończenie kursu elementarnego z Systemu Językowo – Migowego”, „Ukończenie szkolenia „Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się”, „Ukończenie warsztatów szkoleniowych: „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część I i II” oraz wiele innych, które umożliwiają stałe podnoszenie kwalifikacji. W pracy w Poradni zajmuje się sprawowaniem nadzoru nad działalnością placówki, jak również diagnozą logopedyczną i psychologiczną dzieci. Prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia z terapii logopedycznej i psychologicznej.

Agnieszka Gołubowska

Agnieszka Gołubowska
Wicedyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „Błękitny Delfin”
Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Psycholog, Pedagog. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, na którym ukończyła 5-letnie studia magisterskie na kierunku Pedagogika, absolwentka Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku, na którym ukończyła 5 –letnie studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność: psychologia kliniczna. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach. Uczestniczyła w szkoleniach: „Diagnoza i Terapia Ręki”, „Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej – zespół ADHD”, „Szkoła dla Rodziców”, „Praca z dzieckiem dyslektycznym – diagnoza i terapia”, „Integracja sensoryczna (SI) – wykrywanie zaburzeń i zasady prowadzenia terapii”, „Uczniowie – Rodzice – Nauczyciele. Efektywne formy współpracy”, „Wyrażanie emocji i ilustrowanie motywów z wykorzystaniem ruchu, muzyki i instrumentów Orffa”, „Jak rozwiązuję problemy – różne style uczenia się i myślenia”. W pracy w Poradni zajmuje się diagnozą pedagogiczną i psychologiczną dzieci, prowadzi zarówno indywidualne, jak i grupowe zajęcia z terapii pedagogicznej i psychologicznej.

Dorota Czerech

Dorota Czerech
Logopeda
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na kierunku Logopedia z Fonoaudiologią. W Poradni przeprowadza diagnozę logopedyczną oraz prowadzi indywidualną terapię logopedyczną poprzez usprawnianie aparatu oddechowego i fonacyjnego, stymulowanie rozwoju sprawności językowej, korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej oraz uczestnicząc w praktykach realizowanych w Klinikach i Poradniach Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego i Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku ( Poradnia Logopedyczna, Poradnia Foniatryczna, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, Klinika Neurologii, Klinika Otolaryngologii, Klinika Pediatrii, Klinika Neonatologii), jak również w Podlaskim Stowarzyszeniu Pomocy Dzieciom z Porażeniem Mózgowym ,,Jasny Cel”.

Monika Dąbrowska

Monika Dąbrowska
Logopeda
Logopeda, Filolog Języka Polskiego. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, na którym ukończyła 5-letnie studia magisterskie na kierunku Filologia Polska, Podyplomowego Studium Logopedycznego w Białymstoku oraz Instytutu Doskonalenia Kadr Pedagogicznych „Edukacja” (kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli). Specjalizuje się w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, młodszym oraz szkolnym przejawiającymi zaburzenia takie jak: dyslalia, jąkanie, opóźniony rozwój mowy. Obecnie pracuje w czterech placówkach prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe. W pracy w poradni zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną. Prowadzi również zajęcia i wykłady profilaktyczne dla rodziców.

Ewelina Ciecierska

Ewelina Ciecierska
Pedagog, terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku Wydziału Pedagogiki i Psychologii, na którym ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna oraz studia podyplomowe Terapia pedagogiczna. Ukończyła kurs kwalifikacyjny „Diagnoza i terapia ręki I i II stopnia”. Uczestniczy w szkoleniach i różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego tj.: Metoda globalnego czytania, Dziecięca matematyka, Racja czy relacja o sposobach rozmawiania w szkole, Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego itp.

Magdalena Połonowska

Magdalena Połonowska
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na kierunku Fizjoterapia oraz Educentrum Policealnej Szkoły Medycznej w Białymstoku na profilu technik masażysta. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach. Uczestniczyła w szkoleniach: „Techniki asekuracji osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim w przestrzeni miejskiej”, „Dziecko ryzyka – diagnostyka i terapia niemowląt z grupy ryzyka”, „Kinezjotaping”, kurs podstawowy „Proprioceptive Neuromuscular Facilitation”, „Funkcjonalna terapia manualna i wybrane techniki osteopatyczne”, „Kończyna dolna – kolano”, „Terapia czaszkowo-krzyżowa” , „Osteopatia w pediatrii i neonatologii”, kurs podstawowy „Funkcjonalna Osteopatia i Integracja”, „Terapia manualna tkanek miękkich”, warsztaty „Teoretyczne i praktyczne zastosowanie różnych metod fizjoterapeutycznych w odniesieniu do problemu głównego pacjenta”. W poradni zajmuje się diagnozą fizjoterapeutyczną, prowadzi indywidualne zajęcia z zakresu fizjoterapii.

Maria Markowska

Maria Markowska
Absolwentka studiów licencjackich na kierunku Logopedia z fonoaudiologią na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku. Kontynuuje naukę na tym samym kierunku na studiach magisterskich. Podczas studiów zdobywała praktykę w Poradni Logopedycznej oraz Psychologiczno – Pedagogicznej. Poszerza swoją wiedzą uczestnicząc w różnych kursach ukierunkowanych na problemy logopedyczne, takie jak sygmatyzm, czy rotacyzm. Prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia logopedyczne.
Dorota Semeniuk

Dorota Semeniuk
Psycholog. Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, na którym ukończyła 5-letnie studia magisterskie na kierunku Psychologia. Odbyłam staż kliniczny w Samodzielnym Publicznym Psychiatrycznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej im. dr Stanisława Deresza w Choroszczy na oddziale ogólnopsychiatrycznym z pododdziałem podwójnej diagnozy. Specjalizuję się głównie w diagnozie psychologicznej dzieci i młodzieży oraz terapii dzieci w ramach WWRD. Swoją pracę poddaję systematycznej superwizji.
Ukończone szkolenia:
– kurs Trenera Grupowego Treningu Zastępowania Agresji Amity® , uzyskałam kompetencje trenerskie do prowadzenia zajęć TZA
– Terapia i diagnoza zaburzeń afatycznych u dzieci
-Terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu w formie Treningu Umiejętności Społecznych, organizowane przez fundację Pomoc Autyzm
– Diagnoza i terapia mutyzmu wybiórczego, organizowane przez Dolnośląskie Centrum Psychoterapii
– Diagnoza i terapia zaburzeń lekowych u dzieci i młodzieży, organizowane przez Dolnośląskie Centrum Psychoterapii
Aktualnie uczestniczę w szkoleniach:
-Diagnoza Kliniczna Dziecka i Rodziny, studia podyplomowe Uniwersytetu Warszawskiego
– Kwalifikacyjne Podyplomowe Studia Pedagogiczne

Emilia Mielech

Emilia Mielech
Psycholog (Katolicki Uniwersytet Lubelski), terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, w trakcie studiów z autyzmu.
Aktualnie zdobywam doświadczenie zawodowe pracując w przedszkolu, szkole podstawowej, ponadpodstawowej i poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Małgorzata Waluk

Małgorzata Waluk
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii kierunek Pedagogika Wczesnoszkolna. Kontynuuje Studia Podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową Tyflopedagogika. Ukończyła Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Terapia Pedagogiczna i „Diagnoza i Terapia Ręki”- kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym- specjalista Terapii ręki I i II stopnia , Terapia Ręki I stopień”-szkolenie doskonalące -Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki w Warszawie . Jest Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych I stopnia i Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera . Wykorzystuje w swojej praktyce elementy „Kursu Terapii Tańcem i Ruchem”.
Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w równych formach doskonalenia zawodowego : Grafomotoryka w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, „Trudności w nauce i problemy zachowania dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym w aspekcie SI .Pracuje jako pedagog, terapeuta pedagogiczny i terapeuta ręki prowadząc zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci ze wczesnym wspomaganiem rozwoju.

Barbara Zakryś

Barbara Zakryś
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na kierunku psychologia spec. wpierania jakości życia. Podczas studiów uczestniczyła w zespole badawczym ADHD, w ramach którego współprowadziła treningi poznawcze dla dzieci z diagnozą ADHD. W tracie studiów zdobywała doświadczenie podczas wolontariatu w domu dziecka oraz odbywając praktykę w Międzynarodowej Szkole Podstawowej oraz w Poradni Pedagogiczno – Psychologicznej. Uczestniczyła w szkoleniach, warsztatach podnoszących kompetencje i wiedzę.

Joanna Wądołowska

Joanna Wądołowska
Logopeda, Protetyk Słuchu
Absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na kierunku Logopedia z Fonoaudiologią oraz Szkoły Policealnej nr 1 im. Ochrony Zdrowia w Białymstoku na kierunku Protetyk Słuchu.
Aktualnie studentka podyplomowych studiów Neurologopedii profilowanej na Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, w Szkole Podstawowej oraz uczestnicząc w praktykach realizowanych w Klinikach i Poradniach szpitali UDSK oraz DSK w Białymstoku, a także w Szkołach Podstawowych i gabinetach Protetyki Słuchu.
Przebyte kursy i szkolenia:
- System Języka Migowego- stopień I
- “Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć?- diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych” dr Marzena Machoś
- “Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo- literowego”. Osoba prowadząca: dr Marzena Machoś
- “Odruchy pierwotne traktu ustno- twarzowego; odruchy słabe i przetrwałe; terapia w podejściu neurorozwojowym” . dr Emilia Mikołajewska
- “Zachowania trudne u osób z autyzmem”. dr Magdalena Markowska
- “Wędzidełko okiem prakyka” . mgr Aleksandra Rosińska

Kinga Gołaś

Kinga Gołaś
Psycholog, psycholog dziecięcy, terapeuta TSR.
Absolwentka 5-o letnich studiów magisterskich w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej z siedzibą w Białymstoku, specjalność: Psychologia Kliniczna. Obecnie w trakcie Studiów Podyplomowych uprawniających do wykonywania zawodu nauczyciela. Doświadczenie zdobywała m.in. w Samodzielnym Publicznym Psychiatrycznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej im. dr. S. Deresza w Choroszczy na Oddziale Psychiatrii Sądowej, Ośrodku Interwencji Kryzysowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Klinice Psychiatrii UMB w Choroszczy (oddział ogólnopsychiatryczny), Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym, gdzie prowadziła badania funkcji poznawczych pacjentów przed i pooperacyjnych. Zajmowała się psychoedukacją, rozmowami wspierającymi, motywującymi, diagnozą z użyciem testów oraz obserwacją. Miała możliwość udzielania pomocy osobom dotkniętym depresją, zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami osobowości, chorobą afektywną dwubiegunową oraz innymi.
W poradni zajmuje się Diagnozą oraz Terapią Psychologiczną. Dodatkowo pracuje w fundacji z osobami niepełnosprawnymi oraz dotkniętymi zaburzeniami/chorobami psychicznymi, a także w sieci przedszkoli oraz szkole podstawowej.
Od początku drogi zawodowej związanej z pomaganiem odbyła wiele szkoleń i kursów, m.in.:
- Uczestnictwo w cyklu wykładów związanych z pracą terapeutyczną w nurcie psychoanalitycznym;
- Warsztaty Metody DMT (Terapia tańcem oraz ruchem);
- Szkolenia ukierunkowane na pracę z osobami autystycznymi: Diagnoza i Terapia Autyzmu; Myślenie obrazami, czyli jak ułatwić dziecku z ASD rozumienie rzeczywistości; Sensoryczne wsparcie dziecka z autyzmem w domu;
- Certyfikowane kursy skierowane do dzieci z trudnościami komunikacyjnymi/edukacyjnymi/: Trening Umiejętności Społecznych (TUS); Dyskalkulia – diagnoza i terapia;
- Certyfikowany kurs ukierunkowany na pracę z dziećmi z trudnościami w obszarze motoryki małej/dużej: Terapia ręki;

Kamila Połonowska

Kamila Połonowska
Pedagog, pedagog specjalny, terapeuta zajęciowy.
Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku Wydziału Pedagogiki i Psychologii, na którym ukończyła 3-letnie studia licencjackie o specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz 2-letnie studia magisterskie na Wydziale Nauk o Edukacji – specjalność: opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła Studia Podyplomowe w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie w zakresie: Pedagogiki specjalnej w zakresie edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (autyzm), Pedagogiki specjalnej w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogiki) oraz Pedagogiki korekcyjnej (terapii pedagogicznej). Absolwentka kierunku kształcenia terapeuta zajęciowy Szkoły Policealnej Nr1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku.
Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego. Uczestniczyła w szkoleniach: „Picture Exchange Communication System – Poziom I (PECS)”, „III stopniowy kurs Terapii Behawioralnej”, ,,Trening umiejętności społecznych (TUS)’’, ,,Terapia ręki – usprawnianie umiejętności samoobsługowych i grafomotorycznych’’, ,,Komunikacja alternatywna i wspierająca w terapii i edukacji dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się’’, „Terapia ręki w grupie przedszkolnej”, „Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)”, „ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?”, „Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia”, „Jak mówić do młodych ze spektrum żeby słuchali?”, „TUS – terapia czy wspólna przygoda?”, „Autyzm – zrozum i pozwól żyć”, „Rozważna interwencja w sytuacji wystąpienia zachowań trudnych o charakterze seksualnym u podopiecznego, wychowanka z niepełnosprawnością intelektualną”, „Strategie rozwiązywania problemów związanych z seksualnością osób ze spektrum autyzmu”, „Metoda globalnego czytania”, „Jak rozmawiać z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością”, „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi – trudne zachowania, strategie postępowania, szanse i bariery”, ,,VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii’’.
Doświadczenie zawodowe zdobyła odbywając praktyki m.in. w: Podlaskie Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Porażeniem Mózgowym ,,Jasny Cel’’, N.Z.O.Z Ośrodek Psychiatrii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży ,,Eureka’’ w Białymstoku, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Białymstoku, Warsztaty Terapii Zajęciowej w Ogrodniczkach oraz pracując przez cztery lata w Przedszkolu Terapeutycznym specjalizującym się w pracy z dziećmi z autyzmem. Obecnie pracuje w Przedszkolu Integracyjnym, prowadząc grupę terapeutyczną. W pracy w poradni prowadzi zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej.